Szent István: gondolta a fene!
fsp|2011. aug. 21. 17:32|90 komment, szólj hozzá te is!
Közélet, 56, istván, király, március, politikus, üzenet
Szent István nem üzent nekünk semmit. Régen meghalt, azt sem tudta, hogy létezünk. Ember volt, magyar király. Élt, amint tudott. Evett, ivott, szeretett. És persze uralkodott. Törvényeket hozott, amint az egy uralkodótól elvárható.
Tőlünk meg az lenne elvárható, hogy most, a huszonegyedik században, nagy nemzeti ünnepeinken ne beszéljünk kényszeresen hülyeségeket. Talán, ha pisztolyt szorítanának a tarkónkhoz, akkor lenne létjogosultsága annak, hogy ostobaságokat mondjunk. Vagy kést a nyakunkhoz.
Akkor ez érvényes lenne, egyébként nem.

István király nem üzent nekünk semmit. Intelmeket intézett a fiához, Imre herceghez. Ezen intelmek közül a következőt szokták a leggyakrabban idézni: „Mert az egy nyelvű és egy szokású ország gyenge és esendő. Ennélfogva megparancsolom neked, fiam, hogy a jövevényeket jóakaratúan gyámolítsad, és becsben tartsad, hogy nálad szívesebben tartózkodjanak, mintsem másutt lakjanak.”
Nekünk, mostani magyaroknak nem üzent semmit. Azt csak a politikusok találták ki, hogy a régiekkel üzentetnek, mert tudják, nekik, maiaknak, már nem hisz senki. Ezért kell a régiekhez fordulni. Ők már nem tudják letagadni.
Az egészet úgy kell elképzelni, hogy közeleg az ünnep, már csak néhány hét van hátra, szorít az idő. A politikus, akinek beszédet kell mondania, magához rendeli szövegírói csapatának a vezetőjét, és nekiszegezi a kérdést:
- Baszkikám, akkor most idén mi lesz az üzenet? Van már valami ötleted?
Ötlet mindig van, ezért kapja a szövegíró és csapata a fizetését.
Így aztán március 15-én a márciusi ifjak üzennek nekünk, október 23-án az 56-os pesti srácok, augusztus 20-án pedig Szent István. (Korábban az alkotmány, vagy az új kenyér üzent).
Szegény Petőfi, ha tudná, hányan és hányszor hivatkoztak rá, valamint vélt, vagy valós tetteire! „Lopnak a bőség kosarából, /kelj fel és járj Petőfi Sándor.” Utassy József költő verséből való az idézet. Ennyi Petőfi és a márciusi forradalom üzenete, ha ezt olvasnák fel a kokárdás ünnepen, több is lenne, mint elég.
Vagy Nagy Imre, 1956 mártírja. Aki feje tetejétől a talpáig tisztességes ember volt. És élete utolsó percéig kommunista. Ha tovább tart a forradalom, mondjuk csak néhány nappal, ő is lámpavason végzi.
Nehéz lehet évente háromszor üzenetet hozni a népnek a régiektől. Letudni az ünnepet, kipipálni, mint egy feladatot.
Utoljára Kossuth Lajos üzent, de ő sem az utókornak, hanem akkor élő tehetős honfitársainak. Azt üzente nekik, hogy elfogyott a regimentje. Konkrét kérés volt ebben a mondatban: adjatok pénzt, paripát, fegyvert, különben mindnyájunknak el kell menni.
Szent István nem üzent nekünk semmit. Ha tudta volna, hogy lehet üzenni, és lett volna fogalma arról, milyen lesz ez a mostani szép új világ, akkor, mint törvényeket tisztelő ember, ilyeneket üzent volna: ne utazzunk jegy nélkül a BKV járatain! Ne szemeteljünk az utcán!
Ne vásároljunk lopott útlevéllel fantomcégeket! Felejtsük el a visszamenőleges törvényalkotást!
Olyat végképp nem üzenne, hogy Gyurcsány és bandája tatárdúlást rendezett Magyarországon. Ezt legföljebb Kövér László üzeni nekünk, 2011-ben. Nem Szent Istvánt minősíti, hogy neki ez ugrott be az államalapító kapcsán.
Szent István, a márciusi ifjak, az 56-os pesti srácok, ha élnének, röhögnének ezen a mai, szánalmas bagázson. Ülnének egy pohár jófajta vörösbor mellett, és Arany János után szabadon azt mondanák: gondolta a fene!
Hozzászólások
Eddig 90 komment érkezett (
)
1.
nagasaki
2011. 08. 21. 18:03
Ez most erőltetnek tűnik.
Kifejezetten gyenge fércmű Tőled.
Sajnálom , most ez a véleményem.
De ne aggódj , jönnek majd a kötelezően ajnározók mindjárt.
2.
ronagyuri
2011. 08. 21. 18:05
Kedves Péter!
Nekem az a gyanúm, hogy te meg vagy tévesztve! Bedöltél a később szenté avatott tanítómester Gellért püspök emlékezetből történő jegyzetelésének, amit ráadásul egy latin dialektusban készített és azt sokan sokszor átértelmezgették. Ezzel szemben Kövér, már a vöröskatona nagyszülő és az MSZMP-KB főmunkatársság jogán is közvetlen információkkal rendelkezik arról is, hogy az ő drága Pista-bátyámja mit akart üzenni: elsőbb sajnálatát fejezte ki, hogy nem személyesen a dalás 2/3istennek mondhatja el (bár örömére szolgál, hogy Antal megtehetette), hogy az egész nyugatozás csak arra szolgált, hogy kiszemelt utódjának a fülke-forradalom Bölcs vezérének legyen kiknek kokit osztania és kioktatnia!
3.
lehar
2011. 08. 21. 18:09
Lehet, azért nem tartom "fércműnek", mert egyívásúak vagyunk, s mint ilyen, félszavakból is értjük egymást.:))
4.
Lapidus
2011. 08. 21. 18:12
Egy országot adott nekünk és nemzetté kovácsolt bennünket! Az üzenete mi vagyunk és az örökösei is! Az identitásunk a cselekedetekben nyilvánul meg és aki a nemzet ellen tesz, azt árulónak hívjuk! Elég egyszerű az üzenete, érthető!
5.
nagasaki
2011. 08. 21. 18:13
3.
Talán én is szoktam érteni még ha nem is értek vele egyet.
Meg is szoktam mondani a szerzőnek , de most ezt kellett megmondanom.
Mondjuk , hogy ha a Ti történelmetekről írna igy valaki ,akkor lehet felháborodnál.
6.
4elefánt
2011. 08. 21. 18:22
27 nemzet között izzig-vérig kiélhetnénk magunkat, és mára csak a paródiája maradt a szándéknak. Lehetnénk jó keresztények,jó harcosok, gazdák és iparosok, üzletemberek, erre kóklerektől, zsiványoktól, szemfényvesztőktől, és hazudozóktól ég az arcunk!
7.
nagasaki
2011. 08. 21. 18:23
6.
Akkor változz meg !
8.
kimitake
2011. 08. 21. 18:23
Szent István a legnagyobb volt az az összes valaha élt keresztény uralkodó közül Nemhiába ismeri el a keleti kersztény egyház is egyedüliként szentnek a nyugati szentek közül
Persze ha belegondolunk neki könnyebb dolga volt Elég volt a Koppányt összekaszaboltatni
Nekünk szent királyunk örököseinek már nehéz a dolgunk Egyfolytába vagdalni kell a liberalizmus ezerfejű hidráját
Bár megjegyzem ez nemes dolog Jó mulatság!!! Férfimunka!!!
9.
Potrien őrmester
2011. 08. 21. 18:44
..FSP-nek igaza van abban, hogy általában csak politikusainknak hoz üzenetet nagyjainktól a postás... Bár ilyen izeneteket nem csak fidesznyik politikusok kaptak... Igaz, most ők kapják. Ki tudja, a postás hányszor csenget...
10.
biga62
2011. 08. 21. 19:00
fsp! Téged nem kell megvédeni, ezt elintézed magad. Szt. István se szorul védelemre, senki se bántja, mint ahogy az őt követő uralkodók tömegét se. Ő tette azon dolgát, amit jónak gondolt. Őt szentté nem azért avatták, amit az utókor belemagyaráz. Szívesen hallanám dicsőítését a nyugathoz tartozás akaráséért. Szépen, érthetően szíveskedjenek uraim az előző írogatásaik kapcsán meggyőzni engem mindezek ellenkezőjéről. Aztán semmi zsidózás, meg ballibsizés, ejsze nem voltak akkor még. Aztán kis szösszenetként a Vajk ügyet elmagyarázni buta történész fejemnek, kiiktatva a sületlen pogányellenes elméletet. Szt. Istvánt tessenek békén hagyni, mint ahogy az egyszerűen félrelökött Nagy Imrét, Maléter Pált, Bibó Istvánt és még sokan másokat. Talán kérdezze meg valaki a grazi betegtől, ki az új idea rajta kívül.
11.
Nyírfa
2011. 08. 21. 19:01
Lapidus, Lapidus, kimondtad az ítéleteteket Orbánra. Áruló. Azért nem feledkezünk meg a vezérkarról sem.
Hogy Ti milyen hülyék vagytok.
Miheztartás végett: Lehar magyar. Veletek ellentétben, ízig-vérig.
12.
Lapidus
2011. 08. 21. 19:27
11.
:-) Gondolkodik- ír- megjelentet! Nem szabad felcserélni! :-)
13.
pöttyös
2011. 08. 21. 19:54
Egyrészt igaz. Mert tényleg nem üzent konkrétan semmit 2011-re.
Másrészt nem igaz. Mert minden üzen nekünk is. Az ember tragédiája azért zseniális, mert 2011-ről szól. Meg 2050-ről is szólni fog (ha még egyáltalán lesz valaki, aki olvas, gondolkozik, pláne magyarul...) Ha Madách koráról szólna csak, akkor számomra nem lenne érdekes. Az ünnepekre talán ezért is szükség van: találkozni lehet(ne) magunkkal.
Aztán hogy melyik bagázs milyen hülyeséget mond, az más kérdés. Nekem a kedvencem az volt, amikor a szónok szerint a márciusi ifjak álmai beteljesedtek: autópályán lehet Miskolcig utazni... Bár a beszéd után egy héttel az illető fazon lemondott, a telefonkönyvből próbálták megtalálni az utódját... De ez egy előző bagázs volt.
Az "Intelmeket intézet" esetében az intézet nem nagy kezdőbetű? Intelmeket Intézet (Bocs, nyilván mindenki elgépelhet valamit, csak ez jól néz ki.)
14.
fsp (szerkesztő)
2011. 08. 21. 20:12
Nagasaki, nem aggódom. És elég régen írok már ahhoz, hogy meg tudjam ítélni, mikor írok jót, és mikor nem. (Bizony, utóbbi is előfordul). De ez legyen az én édes titkom, nem osztom meg sem veled, sem másokkal, Meghagyom mindenkinek a lehetőséget, hogy legyen véleménye az írásaimról.
15.
fsp (szerkesztő)
2011. 08. 21. 20:15
Nagasaki, mielőtt félreértenénk egymást és el kellene köszönni tőled: "mit értesz a Ti történelmetek" alatt? Kinek van itt más történelme, mint neked?
16.
fsp (szerkesztő)
2011. 08. 21. 20:16
Potrien, igazad van: a postás nem kétszer, hanem annál is többször csenget.
17.
fsp (szerkesztő)
2011. 08. 21. 20:18
Pöttyös, kösz, tényleg elgépeltem. Nem Intézet, de még csak nem is intézet. Intézett. Javítom.
18.
HankHill
2011. 08. 21. 21:16
Mindig röhögök az ilyen "mit üzen nekünk az ünnep?" kezdetű marhaságokon. Még hangosabban röhögök azokon a hozzászólókon, akik ilyen cikket olvasva bejelentkeznek, és hazaárulóznak / zsidóznak /kommunistáznak, szegény, szegény embertársaink ők.
Tapasztalatból mondom ezt - hosszú évek óta magam is írok /mondok ünnepi beszédeket.
Tizen-egynéhány évvel ezelőtt közepes nagyságú város akkori narancsos vezetése kért fel éppen egy Szent István-napi ünnepi testületi ülésen tartandó beszédre.
Jövőbe látóként szinte szó szerint ezeket mondtam el, még a kezdő mondat is szinte ugyanez volt. Nem is kértek utána hosszú évekig tőlem semmit :-), pedig történészként csak az igazat, a színtiszta igazat mondtam.
Az írás jó,gratulálok (nem rólam szól ugyanis a mese). Még, még sok ilyet kérünk, örömmel olvastam, megerősített meggyőződésemben: az ünnepek nem üzennek semmit. Egészen másra valók, és István nem kicsit gurulna méregbe, ha ilyesmit kellene hallgatnia :-)
19.
fsp (szerkesztő)
2011. 08. 21. 21:22
HankKill, örülök, ha tetszett.:)
20.
hamorit
2011. 08. 21. 21:32
Gondolta a fene, hogy sok év után miért az jutott eszembe a körmenet kapcsán, hogy bizarr. Bizarr, hogy a 21. században egy "ereklye" után kullog az Ország vezető rétege. Bizarr, hogy a TV ezt nyálasan közvetíti. Végül tényleg bizarr, hogy a nagy király üzent a jövőnek, a buszbérleteseknek, devizahiteleseknek. Na meg a tatárokat ne felejtsem.
21.
Osszián
2011. 08. 21. 21:42
És akkor most azt mondjátok meg, hol, mikor mondta a nagy Széchenyi (mert nem vagyok képes megtalálni), hogy nekünk, magyaroknak a saját tengelyünk körül kell forognunk?
22.
HankHill
2011. 08. 21. 21:51
Szerkesztő úr, viszontválaszáért cserébe egy ide illő részlet. Igaz, Petőfiről, de ez most mellékes:
"Petőfi szobra elé testületileg kivonultak a szürkék, a rózsaszínűek, a zöldek, és a sárgák. A ruggyantagyárosok, és a tojáslámpázók. A galamblövészek és a gyorsírók. A halotthamvasztók és a tyúkszemirtók. Mindnyájan saját <eszméik> diadalát látják benne. Úgy hallom, legközelebb a szemorvosok küldöttsége is tisztelegni fog a szobornál. Miért? Mert Petőfi - többek közt- látnok is volt"
(Kosztolányi Dezső: Lenni, vagy nem lenni Nyugat kiadó 267-268-o.)
Hiszek Kosztolányinak...
23.
felbujtó
2011. 08. 21. 22:00
Szent István korában is szokás volt a „vakítás”.
Tán ez volt az az üzenet, melyet egyesek kiválóan használnak ma is.
24.
xanadu
2011. 08. 21. 22:03
I. István éppen igyekezett a sárba taposni a magyarságot.
1. a hűbéresei német lovagok voltak.
2. államnyelv a latin.
3. a magyar vallás hírdetése minimum nyelvkivágással járt.
25.
HankHill
2011. 08. 21. 22:11
kedves 24. xanadu :A 2. pontot kikérem magamnak: mi más lehetett volna a "hivatalos nyelv", mint a latin? A magyarban (de más nyelvekre is igaz ez) nem voltak megfelelő fogalmak, szakkifejezések sem az egyház, sem az állam ügyeinek leírására, mi mást használtak volna?
26.
yankari
2011. 08. 21. 22:32
8.
kimitake
"Nekünk szent királyunk örököseinek már nehéz a dolgunk Egyfolytába vagdalni kell a liberalizmus ezerfejű hidráját
Bár megjegyzem ez nemes dolog Jó mulatság!!! Férfimunka!!!"
mijafaszt kell vagdalni egyfolytában, te szerencsétlen??
a földeden beérett káposztafejeket esetleg, azt vagdalhatod.
27.
Osszián
2011. 08. 21. 23:00
Ezt írja Bartus, halálpontos:
"Magyarország újra elveszítette függetlenségét. Ezúttal nem egy idegen állam rohanta le, hanem egy politikai hatalomszerzésre szerveződött fasiszta maffia. Az antiszemitizmus és a rasszizmus sunyi ébrentartásával szerveznek maguk mögé támogatást, a szélsőséges eszmékkel súlyosan megfertőzött magyar nép antiszemita és rasszista érzelmeit kihasználva. A demagógia és a nemzeti hazugságok kormánya tudatlanságban tartja saját népét, a megszállt média segítségével elhallgatják vagy félremagyarázzák a történéseket.
Magyarország a pusztulás küszöbén áll. Gazdasági és morális katasztrófa irányába halad az ország, a szellemi leépülés, a nyomor és az elbutítás irányába."
Pedig Bartus ara még csak nem is figyel, hogy a Matolcsy féle gazdaságpolitika micsoda vsődbe viszi az országot.
"Azok a fiatalok, akik képzettek és várnak valamit az élettől, azok külföldre készülnek, aki teheti, menekül a Fidesz elmebeteg országából. Csak támogatni tudjuk ezeket a terveket. Aki teheti, az meneküljön, ne áldozza fel az életét, ne tegye tönkre magát. Magyarországtól nyugatra normális, épeszű országok vannak."
Pontosan ezt csinálják.
Ma Magyarország olyasmi állapotban van, mint 56 után. De nem orosz tankok verték szét, hanem Orbán Viktor és a fidesz.
28.
fsp (szerkesztő)
2011. 08. 21. 23:05
T. HankKill, köszönöm az idézetet. Kosztolányit mindig jó olvasni.:)
29.
nagasaki
2011. 08. 21. 23:28
14-15.
Ezt nem is kell velónk megosztanod.
Azért vagyunk "mi" , hogy esetlegesen leírjuk melyik az amelyik tetszett és melyik az amelyik kevésbé független mondandójától.
A történelem a történészek "dolga".
Nem véletlen vitáznak egymással a mai napig történelmi történéseken.
::::::
Nem kell állandóan fenyegetőzni , hogy kivágsz. HA ennyire akarsz vágj ki , semmi olyat nem írok ami sértő lenne .
30.
nagasaki
2011. 08. 21. 23:33
27.
Ha fasiszta állam lennénk , ahogy EZ a MÉLYentisztelt Bartus ÚR írja , akkor miért nem zárnak ki minket az EU-ból.
Miként létezhet(ne) egy fasiszta állam az EU közepén , de akár a világban ,amikor mindenféle diktatúrákat bombáznak már porrá a föld bármely pontján .
Őszintén . Mire jó hergelni magatokat ilyen bugyutaságokkal ,amikor azt az energiát bölcsebben is felhasználhatnátok.
31.
morpho
2011. 08. 22. 4:03
Jókat röhögök ezeken az államalapítós üzenetes hülyeségeken.Először is ki az a barom, aki elhiszi és fennen hírdeti, hogy államot egyetlen ember szokott alapítani.Kedden elhatározza, hogy megalapítja, aztán szerdán elkezdi és kb szombatra meg is van...Na hogyne.Összetévesztitk egyesek a nemzeti együttműködés rendszerével(ha emlékszik még egyáltalán valaki erre a hülyeségre)
Másrészt I.István(én ateista vagyok, úgyhogy nekem nem szent) igencsak példamutató uralkodó volt.Először is megmutatta, hogyan kell kiírtani egy nemzet vallását.(érdekes, hogy a magyarkodó szentkoronás szerencsétlenek azt a turult hírdetik, amit István lenullázott).Aztán igazi szent emberként véres polgárháborúba rángatta az országot, hogy hatalmát megtarthassa.Később ellenlábasainak szeme világát és hallását vette el, hogy eltegye őket az útból.Hát mit ne mondjak, én is szenté avattam volna, megérdemelte..(Éljen István a bölcs és igazságos..)Arról nem is beszélve, hogy halálát követően káoszt és hatalmi űrt hagyott maga után, ami további trónharcokhoz és békétlenséghez vezetett.Ráadásul az őt követő királyok(Orseoló Péter, vagy Aba Sámuel mégcsak árpádháziak se nagyon voltak)A magyar államot leginkább az I.László-Könyves Kálmán vonal alapította, aztán IV.Bála is rátett egy lapáttal, akinek sokkal több köze van a tatárjáráshoz, mint Istvánnak, neki ugyanis semmi nem volt(Ezt Kövér Lászlónak üzenem) Az meg külön érdekelne, hogy honnan tudjuk, hogy István augusztus huszadikán alapított???Na nem mintha nekem bajom lenne a tüzijátékkal, meg az új kenyérrel, de ezeket az ünnepeket az utókor szokta kitalálni és megalkotni, nem pedig az elődök üzengetnek a jövőbe(MZ/X, MZ/X jelentkezz)
Már előre lever a víz, ha belegondolok, amikor kétszáz év múlva az akkori politikai hatalom augusztus huszadikán felolvassa majd Orbán Viktor üzenetét.. Brrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!
32.
fsp (szerkesztő)
2011. 08. 22. 5:57
Nagasaki, elfelejtettél válaszolni a kérdésemre: "mit értesz a Ti történelmetek" alatt? Kinek van itt más történelme, mint neked?
Várom a válaszod.
33.
harunalrasid HCJD
2011. 08. 22. 7:37
péter, vereckétől vársz bármi féle értelmes választ?
egy alig barázdált narancstól, amit az agya helyén visel, nem túlzás ekkora erőfeszítést kívánni?
neki más történelme van. múltja, jelen és jövője is.
ketyeg neki az óra: tikk-takk, tikk-takk...
más: azért most még a nemzet gojóstolla megfejeli az egészet az "egy év a sándor palotában" c. ömlengésével.
nos, ez meglehetősen érdekes annak a fényében, hogy a polgárok nagy része, mondhatnám, döntő többsége szórakoztatóipari szakmunkásnak minősíti. azt hiszem, ez a hivatalos neve a bohócnak. én azért javítanék ezen: nem szakmunkás, csak betanított.
államelnöknek, ezt a titulust kivívni, úgy hiszem, egyedül álló európában, de talán világszinten is.
hiába, no, ha egyszer egy kormány világszám, akkor legyen minden téren az.
eszembe jutott valóban világszám zenebohócunk, akitől a porondmester mindig elvette a zene szerszámát, ő meg mindig elővett a kabátzsebéből egy másikat, csak kisebbet, és kárörvendően közölte: van máááásik!
lassan elfogy világszám kormányunk összes zeneszerszáma.
34.
harunalrasid HCJD
2011. 08. 22. 7:42
31. morpho
2011. 08. 22. 4:03
nem vélsz valami áthallást felfedezni a jelenlegi rezsim belpolitikájában? mondjuk, a megvakítás tényleg egy kicsit durva lenne, de a rabláncon vezetgetés, kövér lacus goebbelsi szelekciójával fűszerezve?
35.
Osszián
2011. 08. 22. 10:13
Morpho. Péter anyai ágon volt Árpádházi, István unokaöccse volt. Aba Sámuel sógor volt, István nővérének a férje.
Érdekes a dolog ezzel a Péterrel.
Tudnivaló, hogy a korabeli történéseket a papok írták, méghozzá idegen papok, a saját szájízük szerint. Nem túl sok jóindulattal, tekintve a sérelmeiket, amiket nagyszüleik a nyilainktól elszenvedtek.
Nagyon óvatosan kell hát kezelni a hitelességüket. Nos, Pétert az Istvánt körülvevő papok és Gizella akarták a trónra, ezért kellett Vazult uralkodásra képtelenné tenni, a fiait elüldözni.
Péter lett a király - de Gizellát, aki uralkodni akart helyette, hajóra ültette, irány Bajorország.
Aztán gondolt egyet: megadóztatta az egyházat.
Egyből első számú közellenség lett a papság szemében, ami rosszat lehet rászórtak: ennek fényében képtelenség kideríteni, hogy mi igaz a jelleméről írtakról és mi nem.
Lehet, hogy sokkal különb ember volt, mit amit hiszünk róla: túlságosan egyoldalúak az információink.
Én ugyanis alig hiszek el valamit is az egyház interpretálásaiból. Az István legendákat, az intelmeket is papok írták.
Szentigaz, Morpho, hogy István halála után káosz és zűrzavar uralkodott a Vazulfiak visszajöveteléig.
I. Endre konszolidálta aztán az országot.
Istvánnak magvaszakadt, I.Béla révén folytatódott a dinasztia.(Ha őket is kinyírja a nagy király, mint az apjukat, vele az Árpádház kihal. Micsoda előrelátás, ugye?).
36.
ahonfia
2011. 08. 22. 10:55
3. lehar
2011. 08. 21. 18:09, egyívású. ìgy még nem hallottam.
37.
ahonfia
2011. 08. 22. 10:59
31. morpho
2011. 08. 22. 4:03,
az államot Árpád alapította a pozsonyai csatával.
István behódolt a kereszténységnek.
38.
fsp (szerkesztő)
2011. 08. 22. 11:02
Jól kitalálták a papok annak idején ezt az írásbeliséget. Ők tudtak írni és olvasni, ezért ők írták a történelmet. Most is ezt szeretnék, de most egy kicsit nehezebb dolguk van.
39.
4elefánt
2011. 08. 22. 11:22
38-ra FSP!
Az is érdekes, hogy a informatika nyelve leginkább nem a latin!
Nem kell a harvereket és szoftvereket miséken, meg litánákon celebrálni:-DDD
40.
Nyírfa
2011. 08. 22. 11:31
Nem csak azért nem hittem el a papok istenét gyermekkoromban, mert egy materialista világban nevelkedtem, hanem mert világos fejű gyermek lévén, egyszerűen értelmetlennek találtam, amiket hirdettek.
Úgy döntöttem, nekem nem kell ilyen kényszerítő, félelmetes, beszabályozó, rendmániás Atya, volt nekem sajátom, az édes, aki élet- és szabadságszeretetével, a természet iránti végtelen tiszteletével mutatott példát. Soha nem prédikált, soha nem csapott be. Gondolkozni és látni tanított.
Vagyis, sokkal inkább szolgálta az általam Istennek tartott Létezést, mint bármely pap, aki valaha is elbújt a csuhája mögé.
Ez az - bátran mondhatjuk - istentelen szenteskedés, ájtatos szemforgatás, ami itt folyik, az nem csak röhejes, hanem undormányos is.
Az egyházak urai soha nem hittek az élet szépségében, mindenhatóságában. A pénzben hittek, az emberek tudatlanságban tartásával elérhető mindenkori hatalomban.
Mint a varázslók a törzsi időkben - tudták, mit kell mondaniuk ahhoz, hogy ők irányítsanak.
Manipuláció a vallás, sajnos.
41.
nagasaki
2011. 08. 22. 11:35
32.
Kedves szerkesztő.
Talán lehetne elvárásod VÁLASZOM ELLENÉRE IS , ha legalább egy kicsit kordába tudnád tartani tieidet.
De amig egy elítélt bűnöző oszthatja itt az észt , egy fenyegetőző addig miről kellene még jobban beszélnem?
Szeretném felhivni ennek a bünözőnek ISMÉTELTEN a figyelmét , hogy tikk-takk helyett várja ki a végét , mert ki tudja ki és mekkorát esik.
Tisztelettel
42.
nagasaki
2011. 08. 22. 11:38
40.
Múltkor az izraeli vallásról egészen más véleményed volt nagyon helyesen.
Azt meg nem gondolnám MÉG rólad sem , hogy csak bizonyos vallásokra gonoltál , mert az a legmélységesebb kireksztés lenne.
43.
Nyírfa
2011. 08. 22. 11:42
Tudjátok, arra befizetnék, hogy milyen képet vágna a magát most éppen hívőnek beállító kormánykánk , ha napvilágot látna egy felvétel arról, hogyan poénkodnak a saját szerepjátékaikon! :-))
44.
Nyírfa
2011. 08. 22. 11:45
Nagasaki, Te, az önleleplezők nagymestere, most adtad meg Fsp-nek a választ.
Csak szelíden kérdezem: hogy tudod elviselni magad?
45.
Osszián
2011. 08. 22. 12:01
Hnfinak.
Néha egyetértünk.
Tegnapelőtt a tisztavatáson (amit gyerekkorom óta megnézek, a rák tudja miért), megütötte a fülemet egy duma: István király azzal, hogy kinyírta a fele magyarságot (ezt speciel nem így mondta a tag), és ráerőltette a kereszténységet mindenkire, elhárította a kívülről jövő támadásokat, kelet felől és nyugat irányából is.
Egy nyulam-bulam tudatlan kis nőcske volt a riporter Nagy János után, (évtizedekig ő vezette a műsort korábban), aki bőszen igenelt.
Ezzel szemben a kőkemény igazság, hogy 907 óta (pozsonyi csata), NEM érte külső támadás se kelet, se nyugat felől a magyar felségterületet.
Az első nyugati támadás István országát érte, azt hiszem 1031-ben.
Ezt vívta ki tűzzel vassal, a rokonai kiirtásával, a népirtással, és a magunkkal hozott kultúra megsemmisítésével. (ami azért nem sikerült teljesen persze).
Ugye, hogy ugye?
Hogy éppen fordított az igazság? És ez benne van ám a törikönyvekben!
46.
Osszián
2011. 08. 22. 12:08
1 évet tévedtem:
"II. Konrád német-római császár 1030-ban megtámadta Magyarországot, azonban István a felperzselt föld taktikáját alkalmazva kiéheztette az ellenséget, majd Bécsnél be is kerítette a visszavonuló német sereget. A győzelemnek külön jelentősége az volt, hogy István országa bizonyította: képes megvédeni magát a külső ellenségekkel szemben is."
Önmagáért beszél a téma.
Ezért kár volt kiirtani a fél országot: szép, nyugodt, tempós térítéssel is kereszténnyé vált volna az ország előbb-utóbb.
a fagyi piszkosul visszanyalt Vajkra - 1031-ben aztán a fát is elvesztette, mert isten (inkább a sors) viszont nem bottal ver.
47.
nagasaki
2011. 08. 22. 12:09
44.
jajj mit tettem?
Elmondtam , hogy multkor valamely posztban az én vallásomról nem igy nyilatkoztál.
Mit juttatam FSP tudatára? HOgy zsidó vagyok? Ezt eddig is tudta butuska.
Simán elviselem magam az alaklamzottaim a családaim és a barátaim IS.
Persze aki nem dolgozik annak nincs barátja igy hiába is mondom neked.
48.
nagasaki
2011. 08. 22. 12:10
46.
Ne az internetről tanulj történelmet mert akkor lebuksz, mint most:)))
Elnézést ,de ezen egyértelműen látni , hogy most kopiztad össze:)
49.
Osszián
2011. 08. 22. 12:29
verecke, te barom állat.
Kizárólag a Konrád támadást másoltam.
A többit úgy, ahogy leírtam NEM találod fent a neten.(35, 45, és a 46 fele).
Te a világon semmit nem tudsz, csak terelni, piszkálódni és aljaskodni jársz ide. Tudatlan vagy. Minden téren. Itt neked a sok ezer kommentedből egyetlen önálló gondolatod nem volt. És te próbálsz velünk vitázni? Velem?
A hülye kis személyeskedő megjegyzéseiddel?
Na ezért vagy itt közröhej. A kretén verecke, aki itt játssza az eszét. :-DDD
50.
nagasaki
2011. 08. 22. 12:44
49.
Mondtam , hogy ne copy-zz ,mert lebuksz.:))
De ezért még ne hergeld magad , legközelebb olyanról irj amiről tudsz is még ha igen kevés dolog is az:))
Hidd el jobb az , akkor nem buksz le:)
És kérlek kicsit visszafogottabban mocskolódj:)
Köszi
51.
Nyírfa
2011. 08. 22. 13:12
Verecke, Te már annyi lehetőséget kaptál Pétertől a normális beszélgetésre, de minddel visszaéltél. Szerinted meddig jár a korsó a kútra?
Nem ismerem közelebbről a Bibliát - soha nem érdekelt, tudtam, hogy emberek írták, nem sok köze van a valósághoz. De, annyit mondok, nem is az írással , hanem a kereszténységgel kapcsolatban.
Meggyőződésem, hogy azt, amit kereszténység címszó alatt művel az emberiség, Jézus ostorral verné ki a történelmünk templomából.
52.
nagasaki
2011. 08. 22. 13:15
51.
Kedves NYirfa.
Mindössze annyit mondanék , hogy hasonlitsd össze azzal amit Osszián ir.
Nem gondolom , hogy itt az Ő kocsmai stilusa lenne az elfogadható.
Ezennel befejezetem a veled való diskurzust ,mert aki a "barom állatozók " oldalán áll azokhoz nekem semmi közöm.
Jellemtelen amit művelsz,de ezt tudod te is csak tartozni akarsz valahova ha már az életed 60 éve akatt nem sikerül
53.
maiman
2011. 08. 22. 13:44
Ezt se gondolta vóna a fene, ami itt van, la .Nézzétek meg jól a fotót.
nepszava.com/2011/08/magyarorszag/orban-konnyu-almot-igert-nehez-ebredes-lett-belole.html
54.
harunalrasid HCJD
2011. 08. 22. 16:53
38. fsp (szerkesztő)
2011. 08. 22. 11:02
én meg azt hallottam, hogy a történelmet a jóisten írja.
most akkor, mi az igazság?
55.
harunalrasid HCJD
2011. 08. 22. 16:54
52. nagasaki
2011. 08. 22. 13:15
ketyeg az óra, verecke!
tikk-takk, tikk-takkk, hallod, kiskomám?
56.
harunalrasid HCJD
2011. 08. 22. 16:57
53. maiman
2011. 08. 22. 13:44
csak nem gondolod, hogy ez nem beállított fotó? sőt, még az is lehet, hogy photoshop manipuláció!
aztán, mi van, hanem a néni nem csókol, hanem harap?
57.
Nyírfa
2011. 08. 22. 17:01
No. Egy reménysugár.
nepszava.com/2011/08/magyarorszag/mozgolodnak-a-civilek-a-diktatura-ellen.html
58.
Nyírfa
2011. 08. 22. 17:04
53. Maiman
Mennyi pénzt kapott ezért a kézcsókért a bácsi - én bácsinak néztem?
Egyébként köszi, ott találtam a másik cikket !
59.
Nyírfa
2011. 08. 22. 17:08
Persze, lehet, hogy ennyire odaadóan csak őszintén megy.
Keresztpapi meg hagyja.
Előbb-utóbb a hajam az égnek fog állni.
60.
HankHill
2011. 08. 22. 19:24
Némely viták nagyon el tudnak durvulni. Hiába olvasom el újra az eredeti írást, nem találom okát, miért?
Történelmi kérdésekről, persze, lehet vitatkozni. Csak ne a Wikipédiából kimásolt bekezdésekkel tegyük ezt, ha szabad kérnem, hanem történelmi forrásokra ,azok ismeretére alapozva, ha lehetséges. Minden más csak kocsmafilozófia, ott is a helye.
54. "én meg azt hallottam, hogy a történelmet a jóisten írja.
most akkor, mi az igazság?"
Márai egyszer megkérdezte kisfiát, vajon mit mit gondol, mi volt először, a tyúk, vagy a tojás? A gyermek rövid gondolkodás után így felelt: "Szerintem először Isten volt."
Ezt a kis parabolát vedd válaszként fenti kérdésedre.
61.
nagasaki
2011. 08. 22. 19:25
55.
Nem hinném , hogy egy büntetett előéletű egyén folyamatos tikk-takkozása ildomos lenne.
62.
4elefánt
2011. 08. 22. 19:58
60-ra HankHill!
Te hiszel a mesékben?
Őslénykutatók találtak olyan gyíkokat, amelyek vízben éltek, és ezért nem tojást raktak, hanem eleven szülők voltak.
Vagy vannak pédául a bölcsőszájúhalak, amik meg az utódaikat védik, azzal hogy a szájukba szippantva mentik őket a ragadozóktól!
Csak néhány példából láthatod a természet mese nélkül is gazdagabb, mint amit a fantáziánk el tud képzelni!
Nincs szükség a mesére a világ már megélte a maga meséjét, csak nem ismerjük eléggé:D
63.
Frank1
2011. 08. 22. 20:08
Szóval I. István üzent (nekem sem szent, nem azért mert ateista vagyok, hanem református, s nálunk nincsenek szentek, meg kezet sem szoktunk csókolni...) .
Igen üzent FSP, nem most, meg általában aug. 20-án, hanem kimondottan a fidesznek üzent, évekkel ezelőtt.
Ugyanis az ősi törvény szerint nem őt illette a fejedelmi cím, hanem Koppányt. Éppen ezért, egy olyan ősi fideszes csellel nem fejedelemnek neveztette ki magát Vajk, hanem királynak, s meg is kereszteltette magát, s így erre a helyzetre már szerinte, meg az ős-royalisták szerint nem vonatkozott a pogány magyar törvény (ami egyébként sem volt leírva, még rovásírással sem, akkor még a kimondott szónak volt értéke, aztán megszűnt....)
Szóval királyt nem említett Árpád fejedelem törvénye (tudjuk, sok évszázaddal később nem volt kft. taggyűlés, csak összejövetel, baráti tere-fere, ahol büntetlenül bármi elhangozhatott, még az is, hogy "ne mi nyerjük a legtöbbet!", így aztán a második helyre "szorultak", anyagi támogatásban).
S ha a történelem így halad tovább, majd sok-sok év múlva aug. 20-ikák alkalmával az ünnepi beszédek mottója az lesz, hogy mit üzent nekik I. Viktor elnök ( vagy király?)
S ahogy Mátyás királynak az "igazságos" volt a jelzője, I. Viktorhoz majd oda biggyesztik a - a kései hozzám hasonlók - a "pofátlan" jelzőt.
64.
amergin
2011. 08. 22. 20:23
Továbbra is mély csönd és sűrű homály takarja nagasaki véleményét, hogy mit is ért azon: "a mi történelmünk"...
Egyébként van megfejtés (ez az én megfejtésem): a német posztmodern fenegyereke, Odo Marquard szerint ahány ember van, annyi történelem létezik. Nincs "történelem" a történelmi elbeszélésektől függetlenül, és minden egyes elbeszélés egy külön történelem. ("Az egyetemes történelem és más mesék"). Így nagasakinak is megvan a maga külön bejáratú történelme. Ahogy Schmitt Pálnak is. Meg Kövér Lászlónak is.
65.
HankHill
2011. 08. 22. 20:37
62. 4elefánt Hát, igazad van. A bölcsőszájú halakhoz nem értek eléggé, de be van kötve a Spektrum, ígérem, megnézem, ha lesz ilyen műsor.
nagasaki véleményére pedig mindenki kíváncsi, pedig szerintem is olyan egyszerű a megfejtés...jellemére pedig (az ilyen hozzászólókra ez általában igaz) leginkább a "gerinctelen" a megfelelő kifejezés - lám, mégis van nékem természettudományi ismeretem dögivel...
63. Frank1 sarkított véleményed tetszik, 21.századi szemmel akár így is lehetett volna/lehetne, de ha ateista, ha nem: Isten óvjon bennünket és utódainkat attól, hogy utolsó előtti mondata valósággá váljék!
66.
zili
2011. 08. 23. 13:01
Fsp-nek igaza van! Szent István Neki biztos nem üzent semmit! Ha meg fsp Barátunk a Szent Király korában élt volna vagy nem az ismet "vonalat" képviseli, vagy ha igen első királyunk minden teketória nélkül karóba huzatja.
Ha van "üzenet", az legfeljebb az, hogy a "problémák azért vannak, hogy megoldjuk Őket", ha kell tüzzel vassal. Vessétek össze a mai (utóbbi 20 év) tesze-tosza világát, ahol a tolvaj a sztár, a becsületes a lúzer. Lenne itt felnégyelés dögivel, ha az öregúr hirtelen leszállna a lóról a Halászbástyán!
67.
Nyírfa
2011. 08. 23. 14:41
Szerencsére István ott marad, ahol van.
Egy kicsit régen volt már az a tűzzel-vassal, felnégyelős korszak.
Még ha bizonyos jobbszelek vissza is sírják, mert hogy ennyire futja a problémamegoldó képességükből.
68.
zili
2011. 08. 23. 14:53
67.-re
Hát igen! Mennyivel finomabb a langyos posványban disznóként dagonyázni! De azon igazán nem szabad megsértődni, ha a röfögő dagonyázókat annak tekintik, amik!
69.
fsp (szerkesztő)
2011. 08. 23. 14:59
Zili, a posvány és a dagonya, valamint a felnégyelés között van néhány átmenet. Miből gondolod, hogy én a posvány dagonyáznék? Írtam ilyet valahol?
70.
amergin
2011. 08. 23. 15:19
68. zili: Ami a langyos posványban dagonyázó disznókat illeti, ajánlom figyelmedbe a következő videót :)
www.youtube.com/watch?v=fpyLiGV4jDg
Kérdés: nem látsz némi hasonlóságot az interjú-alany és a jelenleg regnáló hatalom bizonyos személyiségei között?
71.
Nyírfa
2011. 08. 23. 15:42
Börtönválogatott?
atv.hu/cikk/20110823_szijjartoek_csapata_nevezett_az_nb_ii_
72.
zili
2011. 08. 23. 15:50
69.-re
A kifogásolt "posvány" 67.-nek szólt!
73.
Nyírfa
2011. 08. 23. 15:52
70. Amergin
Ez élethű ! :-))
74.
Nyírfa
2011. 08. 23. 15:55
68. Zili
Szerinted a magyar ember jó disznó módjára szeret a dagonyában hempergőzni?
Ezt, Te tényleg komolyan , mint minősítést, rátennéd a magyarságra?
Vagy, ha nem az egész szép magyar kompániára, akkor kikre, Zili?
75.
Nyírfa
2011. 08. 23. 16:15
Azt hiszem, felhúztam magam. Ennyi rosszindulattal és ostobasággal felvértezett emberrel, nem csoda, ha ez az ország nem megy semmire.
A magyar dolgos nép. Dolgos volt, mindaddig, amíg ki nem vették kezéből a munkát.
Ha valaki ezt tagadni meri, azzal a továbbiakban nincs miről beszélni.
Az egész magyar nép, minden, otthonát, munkáját vesztő, félbetört életű honfitársam nevében nem csak, hogy visszautasítom a dagonyázó disznó metaforát, hanem szégyellni valóan antiszociálisnak nyilvánítalak.
76.
pietnik
2011. 08. 23. 16:51
Csak azt várom,hogy a képen szereplő politikus mögött látható bronzlovas mikor sújt le!
Amekkora baromságokat szokott mondani,nem csodálkoznék a mindíg nyugodt bronzlovas elvesztett türelmén!
Nyírfa!
Nálad a pont a 75 ért!!
77.
Nyírfa
2011. 08. 23. 19:00
76. Pietnik
Nem sok híja van ! :-))
78.
propatria
2011. 08. 23. 19:22
Kár volt tűzzel-vassal téríteni. Sokkal több maradhatott volna fenn az ősi kultúrából, az ősmítoszokból. Dehát ezen már nem segíthetünk.
Egyébként Vata fia János és társaik sem voltak angolkisasszonyok, tehát összességében véve talán nem jártunk rosszul a keresztyénséggel. Már ha választani kellene Vata és Gellért püspök között, én ez utóbbival mennék el vacsorázni.
79.
Frank1
2011. 08. 23. 21:51
Zili. "Lenne itt felnégyelés dögivel, ha az öregúr hirtelen leszállna a lóról a Halászbástyán!"
Ebben nincs kétségem, az "öregúr" bizonyított. A szépséghibája az volt I. István karóba húzásainak, hogy a szenvedő felek kizárólag magyarok voltak, s ezeket a kivégzéseket idegen segítséggel tudta végrehajtani, meg a csatáit is főleg németek segítették.
Megszegte az ősi törvényt Koppány felnégyelésével is, mert el kellett volna temetni. (Hol volt a "szent" királyban a könyörület, a megbocsátás keresztényi erénye?)
A sok ostoba, mézes-mázos hazug legenda helyett, amivel átszőtték a magyar történelmet, az igazat kellene már tanítani. (Ziliéknek ebből felmentést adnék Hoffman Rózsika helyében.)
80.
swingerklub
2011. 08. 24. 7:20
Ajaj. Itt megint nagy baj van! Mert hát nyilvánvalóan FSP sem tanult hermeneutikát, vagy talán az érettségi sincs meg? Mert nagyon úgy tűnik, hogy vagy nem ismeri a magyar nyelvet, vagy kínjában valamit kitalált - hátha átmegy a homokozón. Az ovisok persze szokás szerint megették ezt a zagyvafőzeléket is. A Szent István-i üzenet a magyar nyelv jelen állása szerint soha nem jelentette azt, hogy Szent István úgy üzenne nekünk, mint pl. Gyurcsány Ferenc FSP-nek, hogy témára leljen.
Pl. "a régi korok üzenete" címszó alatt a google 0,28 s alatt 1 980 000 találatot ad, közöttük egy ilyen című sorozatot is. Vagy pl. Mátyás király üzenete címszó alatt színház és színmű szólal meg.
Csupán mert a hermeneutikai rétegek közül ez a réteg nyilvánvalóan leginkább a befogadóról szól. Akár Szent István, akár Mátyás, de még ha Kolumbusz Kristóf üzenetét hallaná is, és éppenséggel hallja is az utókor. A toposz él, használjuk, és kb. azt jelenti, hogy mit olvasunk ki belőle.
81.
fsp (szerkesztő)
2011. 08. 24. 7:31
Swingerklub, gondolom, bizonyítani is tudod azt a marhaságot, hogy Gyurcsány Ferenc témákkal üzent volna nekem.
82.
Nyírfa
2011. 08. 24. 9:16
80-ra
A régi korok üzenetével semmi gond, ha tiszta értelemmel tekintünk a történések és azok következményeinek tanulságaira.
Na de ez a kormány hülyét csinál magából, gagyi alakokat a történelmi személyiségekből, önkényesen magyaráz és ragad ki az összefüggései közül bármit, amit hagymázai igazolásának vél.
De legeslegnagyobb tévedése az, hogy a spiritualitást fegyverként használja.
Szándékosan írtam tévedést és nem bűnt, mert a tévedést lehet korrigálni, a bűn fogalma viszont szinte csak a bűntudat keltésére és fenntartására " jó", amelyet károsnak tartok.
Ezzel a szemlélettel nem a következményeknélküliséget támogatom, hanem a fejlődés belátás státuszát, amely nélkül sem őszinte megbánás, sem a változtatás eldöntése, ezáltal a haladás nem jön létre.
Tehát, amikor olyan nyilvánvalóan szeretetéhes világot teremtettünk, amelyben az éhség már materiálisan megjelenik, mégpedig tömegesen, amikor a kapzsiság már olyan méreteket ölt, hogy kisgyerekek válnak hajléktalanná, és ingyenkonyhákat záratnak be a gázszámlatartozás miatt, amikor már olyan káosz uralkodik, hogy falvak, városok iskolái nem tudják elindítani a tanévet, mert nincs kifestve, nincs tanár és nincs tankönyv, s közben tartás nélküli urak és hölgyek pöffeszkednek a kiváltságaikban birodalmi álmokat, és ami ennél is súlyosabb, terveket szövögetve, akkor keresztényi zászlót lengetve összefogásról, nemzetről prédikálni, egységbe hívni, és megpendíteni a szívek húrjait, az alávaló cselekedet , s minősíti mindazokat, akik részt vesznek benne, akár tevőlegesen, akár mint cinkosok.
83.
swingerklub
2011. 08. 24. 11:11
FSP: akkor Szent István sem üzent neked? Mátyás se és Kolombusz se? Te magad lennél az élő tabula rasa? De azért ha választani kell, mégis inkább Szent István, mint Gyurcsány? Nemde?
84.
Nyírfa
2011. 08. 24. 11:28
De halovány fogáskeresés.
85.
zili
2011. 08. 24. 13:38
T. Farn, Nyirfa, és egyéb szélsőbalosok!
A magyar nép mindig dolgos volt! Jó szöveg, hallottam ezt más népre is! De van egy kulcsmondat, amit ne felejtsetek el: "Mindenki minimalizálni igyekszik az egy Ft bevételre eső munka és sztressz mennyiséget" Hol oktatták ezt? A Vörös Kolostorban! (Villányi uti Marxista-Leninista Egyetem) Tehát minden nép dolgos, ha rákényszeritik, kevésbé, ha anélkül is jön a pénz. (ld. Németország)
A "magyar" népről annyit, hogy István magyarjainak véréből édeskevés van! Vegyétek tudomásul, pont úgy vagyunk magyarok, ahogy az amerikaiak "amerikaiak". Mindegyikünk vérében van más! Nálunk: magyar, horvát, szlovák, zsidó, sváb, osztrák! Csak ennyi!
Hogy Szent István csak a magyarokat apritotta? Lehet, de nem is mentünk a süllyesztőbe, mint pl. a hunok! Az AVH kiket apritott? És volt értelmes céljuk az oroszok seggének kinyalásán kivül? Volt! Lehetett piálni dögivel!
86.
morpho
2011. 08. 24. 15:15
85. zili
A mondataid közötti összefüggés valahogy nem világos.A dolgos magyar néptől eljutni a piálásig, enyhe kitérővel az amerikaiakra és az AVH-ra, azért nem semmi.Gratula!
87.
4elefánt
2011. 08. 24. 17:57
Jól van zili!
Azért csak nincs ennek a nyalakodásnak vége, mert a te főnökeid is nyalnak mint a zállat oszt még a kutya sem kényszeríti őket rá!
Hát ki a franc kényszeríti őket , hogy csontig hatoljonak a pápa papának, mikor állítólag egy független cszabadságszerető nép vagyunk, minek aza laposkúszás rómába, hogy még az orcánk is belepirul a szégyentől ahogy csinálják.
Szerinted ez a seggnyalás miben más attól amit említessz, még akkor is ha egyikkel sem érthenénk egyet?
88.
HankHill
2011. 08. 24. 18:27
kedves80. swingerklub , a hermeneutika ugyan hol érettségi tantárgy, kérem szépen?
sajnos, amikor google-műveltséggel próbál valaki nagyot mondani, akkor esik bele az efféle csapdákban...
Az "azt üzente" toposz valóban él, de hibásan használják, bizony, nagy nyilvánosság előtt elkövetett beszédekben, cikkekben, amikor már más nem jut eszükbe - akárhogy is fáj, még Mátyás, de Kolumbusz sem üzennek nekünk semmit
Ha már Gyurcsányoztál, és hermeneutikailag is képzett vagy, akkor megfigyelhetted: az előző korszakok hivatalos beszédei legfeljebb dögunalmas szócséplések voltak. Mai korunk műkeresztény-műnemzeti hazaffyas kurzusa viszont egyenesen megköveteli a bombasztikus nagyotmondást, rémes szóvirágokat, és sokszor a történelemhamisítás bűnébe is esnek hívei.
Ne csépeld ezért fsp-t, inkább kacagj te is velünk ezeken a szamárságokon!
89.
swingerklub
2011. 08. 24. 21:04
Kedves HankHill, nagyrészt egyetértünk, nevessünk együtt a politika bombasztikus nagyotmondásain, és nem látom akadályát annak, hogy ha kell, akár FSP-jén is.
90.
HankHill
2011. 08. 26. 20:05
ha olyanokat mondana, majd nevetek azon is, egyelőre ebben az írásban ennek jelét nem látom...